Unilever is dit jaar verkozen tot meest maatschappelijk betrokken werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van Stichting laluz, VNU Media en onderzoeksbureau Brainjuicer. De ondervraagden waarderen de levensmiddelengigant, mede omdat het bedrijf zijn steentje probeert bij te dragen aan kwesties rondom gezondheid, werkgelegenheid en hygiëne.
Unilever kreeg de prijs overhandigd tijdens een galabijeenkomst van Ialuz in Amsterdam. De resultaten van de genomineerde bedrijven lagen zeer dicht bij elkaar. Allen scoren volgens laluz, wat jong talent aan ideële bedrijven koppelt, redelijk tot goed. Unilever kwam naar voren als favoriet boven bedrijven als TNO, DSM, KPN, ASN Bank en Fortis Foundation.
Toch had directeur Marije Mulder van laluz tijdens de uitreiking wel een punt van kritiek. Volgens haar raken lokale goede doelen bij bedrijven steeds meer in de vergetelheid. Bedrijven richten zich vaak op internationaal opererende doelen, meestal op het gebied van milieu. Een dergelijke benadering strookt volgens haar niet altijd met wat medewerkers van een bedrijf willen.
Unilever meest maatschappelijk betrokken werkgever
Gepubliceerd op 12 april 2010 om 00:00
Reacties 0