Wal-Mart gelooft niet in differentiatie

Supermarktgigant Wal-Mart ziet niets in differentiatie op de winkelvloer, zo bleek tijdens de ECR Conferentie van vorige week. Lee Scott gelooft niet in differentiatie van producten voor zijn klanten: ‘Wal-Mart communiceert het liefste op de winkelvloer, met een breed assortiment voor weinig. Dat is onze kerntaak. Ik geloof qua differentiatie alleen in betere service en koopgemak. Wal-Mart hoeft ook geen klantenkaart. We houden toch wel van de klant, en we willen de prijzen laag houden. Bedenk dat onze klanten heel erg verschillen van de Europese consument. 20 Procent van onze klanten komt binnen met een loonzakje, en heeft niet eens een bankrekening. De omzet van onze duurdere producten hangt dan ook af van het moment dat er salaris uitbetaald wordt.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!