Ontevreden webshopper krijgt volledig bedrag terug

Ontevreden e-shoppers krijgen het betaalde bedrag voor hun online-aankoop volledig terug, inclusief de bezorg- en retourkosten. Dit oordeelde het Europese Hof Van Justitie na een geschil met het Duitse postorderbedrijf Heine.de, zo meldt Textilia op haar site.

Heine.de liet ontevreden klanten zelf hun verzendkosten betalen en werd door een Duitse consumentenorganisatie voor de rechter gesleept. De zaak kwam terecht bij het Europese Hof van Justitie en werd voor de gehele webshopwereld interessant. De EU-regels stellen nu dat bezorgkosten moeten worden terugbetaald als een klant ontevreden is.

Nederlandse consumenten kunnen binnen zeven werkdagen de aankoop ontbinden. Webwinkels die zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org geven zelfs veertien dagen bedenktijd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!