Albert Heijn stopt met kwaliteitslogo op varkensvlees

Albert Heijn gaat bij acties en voorraadtekorten buitenlands varkensvlees kopen. Hierdoor verdwijnt het IKB-logo op alle verpakkingen. Het IKB-logo was een bewijs van kwaliteit van het vlees. Het logo mag alleen op de verpakkingen staan als het voldoet aan de Nederlandse kwaliteitseisen. Vanaf nu komt alleen de naam van Albert Heijn op de verpakkingen te staan. Deze staat volgens het supermarktconcern garant voor dezelfde kwaliteitsnormen als het IKB-logo. Hans Koeleman van Albert Heijn meldt in het Algemeen Dagblad dat de aankoop van buitenlands vlees nodig is om een degelijke marktpositie te behouden. De prijs is in het buitenland gunstig. Bovendien worden er in Duitsland en Denemarken ook hoge eisen gesteld aan de kwaliteit van het vlees, aldus Koeleman in het AD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!