Starbucks breidt uit in China

De Amerikaanse koffieketen Starbucks gaat een flink aantal winkels openen. Het vizier is nu gericht op China, waar de formule binnen enkele jaren plek ziet voor een paar duizend coffeeshops, aldus Starbucks-ceo Howard Schultz.

Dan wordt China, dat momenteel bijna vierhonderd Starbucks-winkels telt, de tweede afzetmarkt. Tot nu toe is de tweede plek in handen van Japan, maar daar lopen de verkopen terug en dus vindt Schultz het tijd om zijn aandacht meer op China te vestigen.

Naast de Chinezen wil Starbucks ook inwoners van Vietnam en India aan de koffie krijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!