Waarde goodwill vertoont de laatste jaren een dalende tendens

Het bedrag dat aan goodwill betaald wordt voor bijvoorbeeld supermarkten vertoont al jaren een neergaande tendens. Dat blijkt uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Deloitte. De markt is volgens Paul op Heij van Deloitte beduidend minder vergeleken met een paar jaar geleden. Uitzicht op hogere rendementen is er volgens hem voorlopig niet, en dat betekent dat de goodwill van bedrijven is gedaald. In het verleden brachten supermarkten bij verkoop veel goodwill op, maar mede als gevolg van de prijzenoorlog is de waarde van goodwill aanzienlijk onder druk komen te staan. Anton Gelten, senior accountmanager arrangementen van de Rabobank, vindt de daling van de waarde van goodwill niet opmerkelijk. De waarde van goodwill lag volgens hem namelijk te hoog in 2002. `Er moest dus wel een correctie komen op die dure goodwill. Die kwam er ook. Helaas kwam de prijzenoorlog er daarna nog overheen`, aldus Gelten. De mensen die in het verleden veel hebben betaald voor de goodwill zitten volgens Gelten nu met zware lasten opgescheept, terwijl hun investering niet wordt terugverdiend. `Sommigen werken dus een aantal jaren voor niets en dat is zuur`, aldus Gelten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!