Prisma-formules werken beter samen door prijzenoorlog

De prijzenslag heeft heel wat tussenmuurtjes bij de Prisma-formule geslecht. De oorlog heeft er voor gezorgd dat de formule nog efficienter is gaan werken en dat de samenwerking tussen de verschillende takken (Golff, Meermarkt, Attent, Sligro en Prisma) is verbeterd. `Het is afgelopen met het eilanddenken`, aldus Prisma-directeur Hans van de Lest. `Prisma is 1 bedrijf, met 1 strategie en 1 doel. Dat is de ondernemer alles in handen geven om geld te verdienen en Prisma continuiteit te bieden.` Van de Lest werd twee jaar geleden van het hoofdkantoor naar Prisma gestuurd om orde op zaken te stellen. Hij heeft vervolgens geprobeerd met communicatie de uniformiteit te verbeteren. Daarnaast heeft Van de Lest het beeld dat ondernemers over moederbedrijf Sligro hadden gewijzigd. De ondernemers vonden dat Sligro de zaken doordrukte. Prisma bepaalt nu zelf de koers, maar maakt daarbij gebruik van de voordelen die Sligro biedt, zoals op het terrein van automatisering en assortiment. Prisma zoekt nog naar andere vestigingen, maar volgens Van de Lest zijn die moeilijk te vinden. De uitbreiding wordt nu gezocht in vergroting van het aantal vierkante meters bij bestaande vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!