Coolblue wil sterker merk worden

Coolblue, online retailer op het gebied van consumentenelektronica, gaat zijn bedrijfsnaam actiever communiceren. Dat zegt directeur Pieter Zwart op de Thuiswinkel Vakbeurs, zo meldt Twinkle Magazine.

Alle bestaande webwinkels zullen binnenkort duidelijker worden gelabeld als onderdeel van Coolblue. Daarnaast wil het bedrijf onder het merk Coolblue dit jaar in totaal 24 nieuwe shops beginnen, die geen consumentenelektronica verkopen.

“Coolblue heeft nog zo’n drieduizend ongebruikte domeinnamen in handen”, aldus Zwart. “Alles waar een geloofwaardig specialisme omheen is te bouwen komt in principe in aanmerking voor een webwinkel.” Om dat te bepalen heeft Coolblue zelf criteria bedacht. “Denk aan de aanwezigheid van communities, beurzen en opleidingen rond een productgroep. Zo zou kookgerei wel in aanmerking komen, maar peper- en zoutbussen niet.”
Er bestaat echter een risico dat de verschillende shops hun imago als specialist op hun terrein kwijtraken. Het specialistische karakter uit zich volgens hem onder meer in het diepe assortiment per nicheshop en de zelfgeschreven productomschrijvingen. “Onze relevantie en ons succes zitten hem in die rol van specialist. Daarom is dit een lastig proces voor ons. ‘Je komt voor de specialist, je blijft bij Coolblue’, is wat we willen uitstralen”, aldus Zwart.

Klanten van de webwinkelier krijgen ook de mogelijkheid binnen de afzonderlijke webwinkels te zoeken op alle producten die de winkels van Coolblue verkopen. Ook kunnen e-shoppers binnenkort producten uit verschillende nicheshops gezamenlijk afrekenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!