Makro gaat thuis bezorgen

Groothandel Makro is gestart met de bezorging van producten. De dienst geldt vooralsnog voor dertig horecaklanten van de vestiging in Dordrecht, ‘maar omdat dit goed gaat, rollen we de bezorging de komende twee jaar uit naar alle zeventien vestigingen’. Dat zegt directeur Jean-Pierre Bienfait in het Financieele Dagblad.

De dochteronderneming van het Duitse beursgenoteerde retailconcern Metro hoopt met de nieuwe dienstverlening klanten te winnen die geen kans zien om naar de groothandel te komen.

Makro neemt tevens het merkenbeleid onder handen. Het Makro-merk moet meer lading krijgen door het versterken van de eigen merken, aldus Bienfait: “Daarvan hadden we er 62.” Voortaan gaat de aandacht uit naar zes kernmerken, waaronder FineFood en Aro.

De vestiging in Groningen is al omgebouwd tot een proefwinkel waar eigen merken een prominentere plek hebben. Het aandeel eigen merken is binnen de groothandelformule met twaalf procent nog zeer bescheiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!