WK voetbal goed voor supermarktomzet

Supermarkten kunnen 50 miljoen euro extra omzet boeken indien Nederland de finale haalt op het WK voetbal in Zuid-Afrika. Dat voorspelt onderzoeksbureau GfK. 45 procent van de huishoudens zegt zeker het WK in Zuid-Afrika via tv te gaan volgen. Volgende week starten de eerste supermarktformules al met spaaracties rondom de competitie.

Vooral de gezinnen en tweeverdieners en vaste klanten van Coop, Deen en Plus zijn bovengemiddeld in Oranje geïnteresseerd. Alleenstaanden en vaste klanten van Aldi hebben daarentegen minder belangstelling voor het WK. Bij het EK 2008 bleef de extra omzet steken op 31 miljoen door de vroegtijdige uitschakeling in de kwartfinale door Rusland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!