Nieuw trainingstraject voor tuincentra
Gepubliceerd op 14 mei 2010 om 00:00
“Wij kijken met GRS niet alleen naar de opvolging, maar ook naar de huidige generatie ondernemers met een tuincentrum. Zij zijn een wezenlijk deel van de opleiding, wij begeleiden hen om de kennis die zij hebben op een goede manier over te dragen. Zodat de continuïteit van het tuincentrum gewaarborgd blijft.”
In de tweejarige opleiding vormen het Persoonlijk OpleidingsPlan (POP), de opvolgingsovereenkomst en het ondernemingsplan de rode draad. Daarbij is er veel aandacht voor Persoonlijk Leiderschap, Retail Management en Opvolgingsproblematiek.
“Alles is gericht op de overname. Dat lijkt bijvoorbeeld in het geval van een familieovername eenvoudig, maar vaak komen daar ook de nodige emoties bij kijken. De huidige generatie moet vertrouwen krijgen in de volgende generatie en hen de ruimte willen geven. Dat betekent dus het loslaten van iets waar zij jarenlang ziel en zaligheid in hebben gestopt. Dat is niet makkelijk.”
Reacties 0