Tulpfietsen gaat voor online verkoop

Nederlands jongste fietsenmerk Tulpfietsen opende gisteren zijn digitale deuren. Via de site kunnen consumenten online een fiets samenstellen, die binnen een week wordt bezorgd en ter plekke door een fietsenmaker wordt afgemonteerd, zo meldt Zibb. Vier maanden na aankoop volgt er een tweede gratis servicebeurt aan huis.

Directeur Frank Klemann, voormalig directeur bij Bizner, zette het nieuwe fietsmerk op en is volop bezig met de marketing. “Aangezien de fiets in Nederland een belangrijk vervoermiddel is, leek deze webwinkel een logische stap”, aldus Klemann. Zo werden deze week ruim vierduizend fietsen in Amsterdam voorzien van een zadelhoesje met de tekst ‘Mijn volgende fiets wordt een Tulpfiets’.

Voor bedrijven heeft Tulpfietsen de mogelijkheid een volledig fietsenpark te leveren, al dan niet voorzien van de huisstijl van het bedrijf. Doordat de fietsen alleen via internet verkrijgbaar zijn, kan de prijs scherp blijven. Voor elke verkochte fiets doneert Tulpfietsen twee euro aan het 1WE Riksjaproject, dat riksjarijders in Bangladesh de mogelijkheid geeft een geheel opgeknapte riksja te kopen met behulp van microkrediet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!