Belang social media neemt toe

De opkomst van social media maakt de waarde van storytelling voor retailers steeds groter. Een goed verhaal vertelt zich via online sociale netwerken makkelijk door. Is de juiste snaar bij de klant geraakt, dan kom je in beeld en is de kans groot dat de consument overgaat tot een aankoop. Dat is een belangrijke uitkomst van de thema-sessie over social media van CBW-MITEX.

De hoge opkomst voor de sessie, meer dan driehonderd retailers, toont hoe het onderwerp in de retail leeft. Spreker Menno Lanting, social media-deskundige, ziet twee grote ontwikkelingen die relevant zijn voor retailers. Bij het fenomeen sociaal shopping is het voor de consument leidend wat anderen ergens van vinden; 63 procent leest reviews voordat zij een online aankoop doen, 57 procent vertrouwt deze beoordelingen. “Voor ondernemers liggen hier grote kansen”, aldus Lanting.

Daarnaast noemt Lanting ‘augmented reality’ ook een belangrijke trend. Hierbij worden computergemaakte beelden zo realistisch mogelijk toegevoegd aan rechtstreekse, reële beelden, waardoor het verschil tussen de echte wereld en de virtuele wereld steeds kleiner wordt. “Klanten passen brillen en kleding achter de laptop door middel van projectie. Een ontwikkeling waar retailers hun ogen niet voor moeten sluiten”, aldus Lanting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!