Pro Consument maakt zich hard voor klant
Gepubliceerd op 20 mei 2010 om 00:00
“Ons keurmerk geeft inzicht in hoe een winkel zich onderscheidt”, vertelt Marcel Klunder, directeur van de stichting. “Geef van een winkel maar aan wat het onderscheidend vermogen is, waarom zou je juist bij die winkel je aankopen moeten doen? Dit is een van de redenen waarom bezoekersaantallen en omzetten binnen de retail teruglopen, en internetverkopen flink stijgen. Met ons keurmerk kun je het onderscheidend vermogen van een winkel aantonen.”
Het keurmerk onderscheidt zich van andere soortgenoten doordat het enige keurmerk is waarbij de beoordeling door de consument wordt uitgevoerd. “Dus geen brancheorganisaties en of betrokken en gelieerde partijen, maar de klant. Wij vinden dat andere keurmerken het keurmerk voeren onder het motto ‘de slager keurt zijn eigen vlees’. Een keurmerk krijgen van de consument heeft voor een retailer en andere consumenten veel meer waarde dan overkoepelende organisaties.”
Pro Consument gaat het keurmerk niet alleen voeren voor de detailhandel, ook de financiële dienstverlening zoals notarissen, advocaten en accountants kunnen het keurmerk inzetten. “Er is een keurmerk voor financiële diensten, maar deze is ontstaan vanuit de verzekeraars. Hoe kun je verzinnen. Iedereen is daarbij betrokken, behalve de klant.”
Reacties 0