Webwinkel maakt dure 'blunder'

Een fout in de software zorgde ervoor dat alle producten in de Amerikaanse webshop 6pm urenlang slechts 50 dollar waren. De winkel neemt zijn verlies en levert alle bestelde producten uit, wat ze een verlies van 1,6 miljoen euro oplevert.

Het webwarenhuis 6pm.com biedt elke week verschillende producten met forse kortingen aan. De site is een zuster van Zappos, dat eigendom is van Amazon. 6pm verkoopt met name kleding, maar ook horloges en juwelen. Door een fout in de software waren alle producten vanf middernacht zes uur lang geprijsd op 49,95 dollar.

Toen de sitebeheerders de fout ontdekten en de site offline haalden, was er al behoorlijk geshopt. In totaal liep het verlies op tot 1,6 miljoen dollar.

De foutieve prijzen worden afgedekt door de algemene voorwaarden, maar het bedrijf neemt zijn verlies. “Terwijl dit zeker een mooie deal voor klanten was, was het per ongeluk en hebben we een groot verlies geleden door zoveel producten zwaar onder kostprijs te verkopen. Maar het was onze fout. We zullen alle bestellingen die zijn gedaan tijdens onze blunder leveren", aldus manager Aaron Magness. 

Deze opvatting voedt geruchten dat het zou gaan om een sluwe marketingactie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!