Webwinkel maakt dure 'blunder'
Gepubliceerd op 25 mei 2010 om 00:00
Het webwarenhuis 6pm.com biedt elke week verschillende producten met forse kortingen aan. De site is een zuster van Zappos, dat eigendom is van Amazon. 6pm verkoopt met name kleding, maar ook horloges en juwelen. Door een fout in de software waren alle producten vanf middernacht zes uur lang geprijsd op 49,95 dollar.
Toen de sitebeheerders de fout ontdekten en de site offline haalden, was er al behoorlijk geshopt. In totaal liep het verlies op tot 1,6 miljoen dollar.
De foutieve prijzen worden afgedekt door de algemene voorwaarden, maar het bedrijf neemt zijn verlies. “Terwijl dit zeker een mooie deal voor klanten was, was het per ongeluk en hebben we een groot verlies geleden door zoveel producten zwaar onder kostprijs te verkopen. Maar het was onze fout. We zullen alle bestellingen die zijn gedaan tijdens onze blunder leveren", aldus manager Aaron Magness.
Deze opvatting voedt geruchten dat het zou gaan om een sluwe marketingactie.
Reacties 0