Sterke opkomst prijsgerichte winkelketens

Door de supermarktoorlog is de Nederlandse consument prijsbewuster geworden. Hierdoor krijgen prijsgerichte winkelketens in zowel food als non food groeikansen. “Tegenwoordig is het keihard de laagste prijs. Daarmee krijg je klanten in je winkel. Het is een ijzersterk wapen. Als je lage winkelprijzen hanteert, heb je schaalgrootte nodig. Je kunt dan veel en voordelig inkopen”, aldus Huib Lubbers, directeur van Retail Management Center. Bijouterieketen Six Shop is in 2002 gestart en heeft nu 32 winkels. Dit jaar komen er volgens plan nog 3 bij. Interieurketen Carpet Right is ook in 2002 begonnen en heeft inmiddels 61 zaken. Dit moeten er in 2008 70 zijn. Superkeukens is in 2003 opgericht. Nu zijn er 35 van deze keukenzaken en dat moeten er in 2007 60 zijn. Bonus Bikes is vorige jaar van start gegaan en heeft nu 2 winkels. In 2009 moeten dat er 85 zijn. Brood & bankelwinkel Broodpiraat is vorig jaar opgericht en heeft inmiddels 67 winkels. In 2007 zullen dat er volgens plan 200 moeten zijn. Naar verwachting zal ook bij het aantrekken van de economie de groei van deze discountwinkels zich voortzetten. “Het consumentenvertrouwen stijgt al een tijd, maar als ik adverteer met kortingen zie ik nog steeds verdubbeling of verdrievoudiging van mijn verkopen. Mensen reageren er heel extreem op”, zegt Johan Koehof, financieel directeur van Carpet Right Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!