'Maak de Smaak' van Lays zeer succesvol

Chipsfabrikant Lays heeft bijna 700 duizend nieuwe chipssmaken ingediend gekregen door ruim 300 duizend consumenten. Dat meldt Distrifood op zijn site. De fabrikant startte in maart de ‘Maak de Smaak-wedstrijd’, waarbij deelnemers naast een nieuwe smaak ook een originele naam moesten bedenken en uit moesten leggen waarom ze denken dat hun idee het best was.

Lays spreekt van een overweldigend succes. Volgens de fabrikant heeft het gebruik van social media als Hyves, Facebook en Twitter daarin een grote rol gespeeld. De smaken die werden ingezonden waren onder andere babi-pangang chips, patatje oorlog chips en chips met chocoladesmaak. De meeste smaken vielen in de categorieën ‘wereldgerechten’, ‘snackbar’ en ‘Chinees’.

Drie ideeën worden momenteel ontwikkeld en zullen in oktober in de schappen komen te liggen. Consumenten krijgen dan de mogelijkheid te stemmen op hun favoriet. De bedenker van de winnende smaak mag 25 duizend euro in ontvangst nemen en krijgt een procent van de omzet die de chipssmaak maakt op zijn bankrekening.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!