'Retailers moeten sociale trends volgen'

Retailers moeten meer gaan inspelen op de behoeften van consumenten. Dat stelt vastgoedbedrijf Jones Lang LaSalle in het dinsdag gepubliceerde deel twee van zijn rapport Retail 2020.

Volgens het rapport is de focus op de klant door veel winkeliers enigszins verwaarloosd door de explosieve groei in het afgelopen decennium, terwijl toegankelijkheid en winkelgemak juist belangrijke thema’s zijn voor consumenten. Aandacht voor de klant en gemak worden in de toekomst maatgevend in de keuze van de consument voor een bepaalde winkel.

"Succesvolle winkeliers komen tegemoet aan de nieuwe behoeften van consumenten en reageren op belangrijke sociale trends. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat winkelen wordt verbonden met thema’s zoals ‘de kunst van het leven’, multiculturaliteit, tijdloos design, vrouwelijkheid en milieu", aldus Jones Lang LaSalle. Volgens het vastgoedbedrijf moeten winkelcentra en winkeliers samenwerken om in deze behoeften te voorzien. Ook moeten lokale gemeenschappen herinvesteren in de lokale detailhandel.

Uit het rapport blijkt ook dat winkeliers rekening moeten gaan houden met de stabilisatie van de bevolkingsgroei en de bijbehorende verandering in consumenten profielen. "In 2020 zullen winkeliers zich moeten richten op vijf verschillende doelgroepen: Generatie Y (dan jong volwassen), Generatie X (middelbare leeftijd); de generatie babyboomers, die bestaat uit een groep werkende en een groep gepensioneerden en als laatste de groep ‘senioren", aldus Jones Lang LaSalle in het rapport.

 

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!