Bedrijven die misbruik maken van het ‘Beste koop’-logo en andere beeldmerken van de Consumentenbond moeten op hun tellen passen. De organisatie heeft aangekondigd hiertegen hard te gaan optreden.
De Consumentenbond wil hiervoor een vergoeding gaan vragen aan bedrijven die op bonafide wijze adverteren met logo’s van de bond om het juridische offensief te bekostigen. Het misbruik van logo’s komt bijzonder veel voor, stelt de waakhond. “Dat is zuur voor producten die wel goed scoren in onze tests”, aldus algemeen directeur Bart Combée. “Tot nu toe hadden we weinig middelen om op te treden. Door deze vergoeding te vragen, krijgen we die mogelijkheid wel.”
De directeur stelt dat maatregel niet indruist tegen het principe van de Consumentenbond dat die geen geld accepteert van partijen waarvan producten worden getest. “Het gaat om kleine bedragen, alleen bedoeld om misbruik van onze logo’s en naam te bestrijden.”
Consumentenbond pakt logofraude aan
Gepubliceerd op 18 juni 2010 om 00:00
Reacties 0