'Reclame Wakker Dier niet misleidend'

De Reclame Code Commissie heeft een klacht tegen een radiospot van Wakker Dier afgewezen. Dat meldt Adformatie op zijn site. De mededeling dat kip goedkoper is dan kattenvoer is feitelijk juist, dus de reclame is niet misleidend, zo oordeelt de RCC.

Wakker Dier kwam met een radiospot (de ‘Kiloknaller’) waarin de stichting zegt dat kip in de supermarkt goedkoper is dan kattenvoer. "De stichting wilde met deze spot mensen wakker schudden: de lage prijzen in de supermarkt leiden tot prijsdruk in de productieketen die uiteindelijk ten koste gaat van dierenwelzijn", aldus RCC.

De stichting zal de komende tijd in haar campagne nog vaak de vergelijking tussen kip en kattenvoer maken. "Een kilo kip in de winkel is een kilo dier, geen dumpartikel. Wij hopen dat mensen wakker worden en met plezier dieper in hun portemonnee tasten voor een kip, zoals ze dat ook voor hun kat doen", aldus de stichting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!