McGregor Fashion Group in Driebergen wil een stokje steken voor het gedoogbeleid van Schiphol rondom nepartikelen. Dat meldt Textilia op haar site. Passagiers mogen volgens het gedoogbeleid van de luchthaven drie nephorloges, kledingstukken en dvd's meenemen op reis. Het modebedrijf wil bij de Europese Commissie een nultolerantiebeleid, zoals in Italië en Frankrijk, afdwingen.
"Op eigen benen pakken we veel meer zaken aan dan antinamaakwaakhond SNB-React voor ons deed. We zijn scherper gericht op de bewaking van ons eigen merk", aldus bedrijfsjurist Gie van den Broek. "SNB-React moet vele heren in de merkenwereld dienen, wij hoeven ons alleen op de merken Gaastra en McGregor te richten." Wie op internet partijen polo's voor vijftien euro aanbiedt, kan rekenen op een juridische reactie. "Ons straffe beleid begint in handelskringen bekend te worden."
In de eerste vijf maanden van 2010 werden 7871 partijen met nepartikelen in beslag genomen. Dat is een stijging van twintig procent in vergelijking met vorig jaar. "Het blijft moeilijk om de toevoer van nepartikelen tegen te gaan", aldus Ronald Brohm van SNB React. "De goederenstroom is te groot en het vrije economische verkeer te belangrijk."
McGregor steekt stokje voor invoer nepartikelen
Gepubliceerd op 22 juni 2010 om 00:00
Reacties 0