Vente-Exclusive ziet meer webshoppers tijdens WK

De besloten webshop Vente-Exclusive meent dat de verkoop dankzij het WK een flinke boost krijgt. De webwinkelier merkt een opvallende verandering in het koopgedrag van klanten sinds de start van het mondiale voetbaltoernooi. Zo komen er relatief meer vrouwen in de webshop, blijven ze langer op de site en wordt er zo’n twintig procent meer uitgegeven.

Vooral tijdens Nederland-Denemarken op 14 juni was het druk op Vente-Exclusive.com. “Vooral op maandag was het overduidelijk dat heel wat vrouwen even wilden ontsnappen aan de voetbalgekte. Die dag verkochten we bijna driemaal meer artikelen dan gemiddeld”, aldus Peter Burin, woordvoerder van de webwinkel.

Toch constateren niet alle webshops bovenstaande ontwikkeling. “Bij ons was het niet rustiger of drukker dan normaal tijdens de voetbalwedstrijden”, aldus Tineke Sluiter, directeur van Orangebag.nl. “Het zou kunnen dat sommige webshops gerichte acties hebben gedaan rond het WK, waardoor extra omzet werd gegeneerd. Wij doen weinig met het voetbal in de webshop. Dit weekend hebben wij ook niets bijzonders gemerkt op de site. Op zaterdagmiddag is het sowieso rustiger, dan gaan mensen boodschappen doen of de stad in.”

Ook Wehkamp gaf aan geen bijzonderheden te hebben gezien in de online verkoop gedurende WK wedstrijden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!