Vrouwelijkheid herwint terrein bij merkkeuzes vrouwen

Vrouwelijkheid wordt overal ter wereld weer een factor die vrouwen aanspreekt bij hun keuze voor merken en producten. Onderzoek van RDSi in het Verenigd Koninkrijk (VK), Frankrijk, Duitsland, Italie, Brazilie en de Filippijnen toont aan dat vrouwen er weer prijs op gaan stellen in reclame aangesproken te worden op hun vrouwelijkheid. Daarbij zijn drie elementen van belang: esthetiek, gedrag en individualisme. Bij esthetiek valt een verschuiving van natuurlijke schoonheid richting natuurlijke make-up te zien. Puurheid verandert in een moeiteloos verkregen fraai uiterlijk door middel van cosmetica en kleding. Bij vrouwelijk gedrag moet gedacht worden aan een assertieve maar niet agressieve houding. Zorgzaamheid, vriendelijkheid en medeleven worden gepaard aan authenticiteit, openheid, zelfredzaamheid en zelfvertrouwen. De vrouw zit achter het stuur, maar wel met hoge hakken. Bij individualiteit ten slotte gaat het om het innerlijk achter het uiterlijk, waarbij eigen ervaringen en keuzes in het uiterlijk zichtbaar zijn. Per land verschilt de mix van deze drie factoren. In Azie staat het gedrag voorop, in Frankrijk en Brazilie het uiterlijk en in het VK het individualisme.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!