Kaldi timmert aan de weg op koffie- en theegebied

Kaldi, een jonge franchisespeciaalketen die koffie en thee verkoopt, lijkt het na een moeizaam begin goed te doen. De keten opende in 2000 voor het eerst de deuren van een pilotshop in Zwolle, dit jaar hoopt het bedrijf op 25 filialen in Nederland uit te komen. Daarnaast breidt Kaldi uit naar de Duitse en Belgische markt. Het accent van de winkels ligt op beleving. `Het zullen de hormonen wel zijn geweest`, zo stelt grondlegger Jeppe Teensma als reden waarom hij met Hans Tietema de franchiseketen begon. `Ik wilde altijd wel iets voor mezelf beginnen en als je zo halverwege de veertig bent, dan is het nu of nooit.`Het bedrijf staat een nieuwe thee- en koffiecultuur voor. Het aanbod is gevarieerd en van hoge kwaliteit en mikt op smaakbeleving, keuzevrijheid, lifestyle en emotie van de moderne consument. Het ambachtelijk en nostalgische is volledig uit de vestigingen gehaald. De winkels moeten een combinatie van winkel en ontmoetingsplaats zijn. Naast koffie en thee kunnen er ook mooie espressokopjes, theeglazen, espressoapparaten en nog veel meer gekocht worden. Daarnaast kan je terecht in het `proeflokaal`. De koffie van Kaldi krijgt net als bij wijnen de specificatie Cru, Premier Cru, Grand Cru en Special mee.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!