Delhaize speelt in op komst AH

Supermarktketen Delhaize is druk bezig met de komst van Albert Heijn naar België. De Belgische marktleider heeft zijn aanbod in twee grenswinkels al aangepast en een extern bureau heeft de Nederlandse formule ondertussen al doorgelicht. Dat heeft topman Michel Eeckhout van Delhaize België gezegd in dagblad De Standaard.

Een deel van het assortiment van AH is vier procent goedkoper, maar in vers is de formule juist weer duurder dan Delhaize, zo is één van de conclusies van het bureau. Volgens Eeckhout is het prijsverschil niet zo groot als men denkt, bovendien ‘komt een deel van het verschil door accijnzen en btw-tarieven’.

De ceo laat weten dat Albert Heijn Delhaize geïnspireerd heeft met de grotere focus op prijs. Hij noemt de manier van promotie voeren als voorbeeld. Binnenkort komt Delhaize met meer prijsverlagingen, laat Eeckhout weten.

Wat betreft personeel heeft Delhaize een voorsprong op Albert Heijn, meent Eeckhout. Albert Heijn werkt veel met scholieren, wat in België maar in beperkte mate kan. “We hebben heel sterke troeven, die we goed zullen uitspelen tegen Albert Heijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!