Adidas profiteerde meest van WK

Van alle merken heeft Adidas het meest profijt gehad van het WK. De sportartikelenfabrikant had er in 2005 351 miljoen dollar voor over om de officiële partner van wereldvoetbalorganisatie FIFA te mogen zijn in 2010 en 2014.

Uit onderzoek van Business Insider blijkt dat er tijdens het afgelopen WK voetbal aanzienlijk meer werd gesproken over Adidas dan over Nike. Adidas voorspelt een verkoop van WK-gerelateerde merchandise ter waarde van 1,89 miljard dollar en buiten dat verkocht de voetbaldivisie al voor 1,9 miljard dollar in 2010. Dat is vijftien procent meer ten opzichte van 2008 en van 26 procent ten opzichte van 2006.

Ook Visa heeft goede zaken gedaan. Door de deal ter waarde van 200 miljoen dollar met de FIFA steeg het aantal aankopen met een Visa-creditcard in Zuid-Afrika tijdens het WK met 65 procent ten opzichte van vorig jaar. In de aanloop naar het toernooi nam het aantal winkels dat Visa-kaarten accepteert met veerteinduizend winkels toe.

Op de derde plek volgt Coca-Cola en in de top tien staan verder respectievelijk Emirates Airlines, Sony, Budweiser, de televisiezenders die de uitzendrechten verwierven, McDonald's, MTN (een Zuid-Afrikaanse telecomaanbieder) en het Indiaase IT-bedrijf Mahindra Satyam. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!