Burberry koopt Chinese winkels terug

Het luxemerk Burberry heeft alle winkels en franchises in China weer in eigen bezit. De Britse onderneming beëindigde hiertoe de franchiseovereenkomst met Kwok Hang Holdings en kocht het retailnetwerk terug. Met de hele operatie is zeventig miljoen pond (83,7 miljoen euro) gemoeid.

Burberry nam de maatregel omdat het merk wereldwijd wil integreren. In het Midden-Oosten werden eerder soortgelijke stappen ondernomen. Ook het weer in eigen hand nemen van diverse licenties waaronder die voor mannenmode past in deze strategie.

Met vijftig winkels in dertig Chinese steden heeft het Britse bedrijf, ‘een stevig fundament om verder te groeien’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!