Philips heeft wederom twee buitenlandse webwinkels geopend. Hiermee lijkt het concern te bouwen aan een eigen wereldomspannende winkelketen. De leiding laat hierover echter niets los, aldus Emerce.
Ook in de toelichting op de kwartaalcijfers maandag hield de leiding van Philips de lippen stijf op elkaar betreffende de digitale ontwikkelingen. Dat is opvallend omdat het concern zich door het openen van webwinkels in het vaarwater van winkeliers in de bakstenen en digitale winkelstraat mengt.
Met de opening van de twee nieuwe webwinkels het afgelopen kwartaal, komt de stand op twaalf winkels in elf landen. Krap vijf kwartalen eerder beheerde Philips nog maar vier eigen shops. Er wordt zichtbaar actief beleid gevoerd op het uitrollen van eigen verkooppunten.
De Nederlandse multinational heeft momenteel webwinkels in de meeste grote West-Europese landen en daarbuiten in Zuid-Korea, Rusland en de Verenigde Staten. Op de grootste groeimarkten, India en China, begeeft Philips zich vooralsnog enkel via fysieke retailkanalen van derde partijen.
Philips zwijgt over webwinkelstrategie
Gepubliceerd op 20 juli 2010 om 00:00
Reacties 0