Kruidvat mag boekprijzen niet vergelijken

Kruidvat mag geen 'vergelijkbare winkelwaarde' meer vermelden bij haar reclameuitingen voor haar boeken, zoals onder meer voor de luxe cassette met tien werken van Louis Couperus. Dat heeft het College van Beroep van de Reclame Code Commissie besloten. De uitspraak van de Reclame Code Commissie is gedaan naar aanleiding van de bezwaren die zowel Kruidvat als de Nederlandse Boekverkopersbond (NBb) tegen haar uitspraak van vorig jaar aantekende. In december 2004 oordeelde de Commissie al dat Kruidvat in huis-aan-huisbladen met het begrip 'vergelijkbare winkelwaarde' voor bepaalde titels misleidende reclame had gemaakt. Het ging hier namelijk om nieuwe uitgaven, die als gevolg daarvan geen vergelijkbare winkelwaarde kenden. De Commissie heeft de drogisterijketen gevraagd om niet meer op dergelijke wijze te adverteren. Wel mocht de drogisterijketen aanvankelijk het begrip 'vergelijkbare winkelwaarde' blijven gebruiken in haar reclame-uitingen rond een luxe cassette met tien werken van Louis Couperus. NBb ging tegen deze uitspraak in beroep en de Commissie heeft nu geoordeeld dat dit niet is toegestaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!