Omzet Ahold lager en omzet Albert Heijn hoger

De geconsolideerde netto-omzet (exclusief omzetbelasting) van Ahold over het eerste kwartaal van 2005 (16 weken: 3 januari 2005 - 24 april 2005) is uitgekomen op € 13,0 miljard. Dit betekent een daling van 1,0% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar (Q1 2004: € 13,1 miljard). De netto-omzet werd beïnvloed door lagere wisselkoersen, in het bijzonder die van de Amerikaanse dollar. De netto-omzet exclusief wisselkoerseffecten steeg in het eerste kwartaal van 2005 met 2,6%. Vooral de Ahold-winkels in Oost-Europa doen het goed. De omzet in deze winkels is met 15% gestegen naar € 406 miljoen. De omzet van supermarktdochter Albert Heijn is in het eerste kwartaal van dit jaar met 4,3% gestegen naar een totaal van € 1,8 miljard. Hiermee is een kentering gekomen in de aanhoudende omzetdalingen van de afgelopen twee jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!