Aantal klachten over buitenlandse online aankopen stijgt

Het aantal klachten bij de Stichting Consumenten Informatie Punt (SCIP) voor grensoverschrijdende geschillen is het afgelopen jaar met 40 procent gestegen. In een groot aantal gevallen is een niet goed verlopen internetaankoop bij een Duits bedrijf de oorzaak van het conflict. “Het gaat dan veelal om elektronica zoals digitale foto en filmapparatuur, een dvd-speler of computeronderdelen”, licht mr. J. Nijgh van het SCIP toe. In veel gevallen zijn consumenten ontevreden over het product, is er sprake van een verkeerd geleverde of onvolledige bestelling of is de elektronica niet meer leverbaar terwijl de website anders vermeldt, aldus het jaarverslag van de SCIP.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!