Vrouwen weergeven als jong en sexy heeft niets te maken met onderdrukking

Sinds jaar en dag streven adverteerders er naar om hun boodschap zo effectief mogelijk over te brengen op hun doelgroep. Veelvuldig worden daartoe jonge aantrekkelijke vrouwen ingezet. Het feit dat vrouwen worden ingezet als instrument om de boodschap over te brengen brengt soms veel ophef met zich mee. In de Verenigde Staten was er een debat op de televisie over de vraag of het gepast was dat de PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) gebruik maakte van seksueel getinte afbeeldingen van vrouwen om hun boodschap over te brengen. Een vertegenwoordigster van een organisatie die opkomt voor de rechten van vrouwen vond het kleinerend dat vrouwen werden afgebeeld als seksuele objecten. Een vertegenwoordigster van de PETA was echter van mening dat vrouwen hun seksuele aantrekkingkracht moeten gebruiken om de aandacht te vestigen op belangrijke onderwerpen. Volgens haar heeft de dominante visie van vrouwen als jong, sexy en aantrekkelijk niets te maken met onderdrukking. Het is simpelweg een van de meest basale universele waarheden met betrekking tot de geevolueerde sexualiteit van de mens. Dat neemt niet weg dat adverteerders zeer secuur te werk moeten gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!