Hogere winst voor Schuitema

De nettowinst van supermarktconcern Schuitema met haar winkelformule C1000 is in het eerste kwartaal van dit jaar uitgekomen op € 20,8 miljoen. In dezelfde periode van 2004 bedroeg de nettowinst nog € 15,5 miljoen. De netto-omzet steeg in het eerste kwartaal met 0,3%. Als de netto-omzet wordt gecorrigeerd met de betaling van Schuitema aan haar franchisenemers als compensatie voor de negatieve gevolgen van de prijzenoorlog, dan is de winst gelijk aan die van het eerste kwartaal in 2004. Volgens directievoorzitter Jan Brouwer is de winststijging het gevolg van de doorgevoerde kostenreductie binnen het concern. “Wij denken dat we met name op het gebied van distributie nog heel veel mogelijkheden hebben om op de kosten te besparen” aldus Brouwer. Gezien de toenemende concurrentie en de krimpende markt toonde de directievoorzitter zich bij de presentatie van de kwartaalcijfers tevreden over de behaalde resultaten. De directie heeft zich niet uitgelaten over de winstverwachting voor het gehele jaar. “De markt is moeilijk. De prijzen dalen en er worden artikelen verkocht onder de inkoopprijs. Dat was zo, dit is zo en dit zal zo blijven. Het is voor ons een stimulans om nog efficiënter te gaan werken”, zegt bestuursvoorzitter Jan Brouwer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!