Concurrentie voor monopolist Interpay

In de wereld van het betalingsverkeer komt een einde aan de monopoliepositie van Interpay. Gisteren is nieuwe toezichthoudende organisatie Currence van start gegaan, die de marktwerking in het betalingsverkeer moet controleren. Currence is eigenaar geworden van de merken Pin en Chipknip. “Wat ons betreft staat de eerste goedkopere aanbieder morgen op de stoep”, aldus algemeen directeur van Currence Ada van der Veer. “We zijn een extra schakel, dus dat kost geld. Maar wel een extra schakel die kan zorgen voor een concurrerender omgeving. Vrije concurrentie leidt tot de beste prijs/kwaliteitverhouding. Currence schept de basisvoorwaarden voor vrije concurrentie. Er komt dynamiek in de markt. Maar ik kan niet beloven dat de prijzen dalen”, zegt Van der Veer. MKB-Nederland reageert afwachtend. “Eerst zien, dan geloven. Ik kan geen koffiedik kijken, onze houding is ‘positief afwachtend’, maar het is natuurlijk wel een organisatie die door acht banken is opgericht. Volgens economen betekent meer marktwerking – en dus meer concurrentie – prijsdaling. Maar ik moet dat nog zien”, reageert Els Prins, secretaris betalingsverkeer van MKB-Nederland, op de komst van Currence.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!