Douwe Egberts richt zich met Crunchy Caffiato op jongeren

Douwe Egberts brengt onder de naam Crunchy Caffiato een `coffee based drink` met smaakje en crispies op de markt. Met dit oplosproduct richt DE zich op jongeren tussen de 18 en 28 jaar die geen zwarte koffie drinken. Cruncy Caffiato is verkrijgbaar in drie warme en een koude variant. Om ervoor te zorgen dat Caffiato een `hot item` wordt, is FutureBrand gevraagd een verpakking te ontwerpen die jongeren aanspreekt en tevens het vertrouwde DE-koffiegevoel uitstraalt. `Het was zoeken naar de juiste balans tussen enerzijds voldoende koffieassociaties en anderzijds signalen die jongeren aanspreken`, aldus creative director Erik de Graaf van FutureBrand. Volgens client services director Peter Fransen kwam de inspiratie daarvoor deels van andere jongerenproducten. `In mode wordt bijvoorbeeld veel met symbolen gewerkt en in de snoepcategorie zie je een bepaald kleurgebruik. Tegelijkertijd moet je dan ook weer voorzichtig zijn zulke kleuren over te nemen, want Crunchy Caffiato moest geen snoepje worden.` De kleuren op de nieuwe verpakkingen zijn iets extraverter dan voor koffie gebruikelijk is. Met vlammen en ijspegels wordt aangegeven of het om een warme of koude drank gaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!