Televisies luxer én goedkoper

De verkoop van televisies blijft toenemen, maar de omzet in deze markt hapert. Dat komt omdat televisiefabrikanten consumenten hebben laten wennen aan lage prijzen. Dat stelt Paul Gray, analist van onderzoeksbureau Displaysearch, tegenover de zakenkrant FT Deutschland.

De tv-makers zullen de komende jaren dan ook inzetten op luxere apparaten, zoals varianten met 3D, internettoegang of een extra groot scherm. Hoe groter de tv, hoe hoger de marges. Niettemin dalen de schermprijzen op de wereldmarkt, bovendien woedt er een hevige concurrentiestrijd tussen de fabrikanten.

Displaysearch verwacht dat wereldwijd dit jaar 242 miljoen tv's over de toonbank gaan, vijftien procent meer dan in 2009. Maar de omzet loopt daarentegen met zo'n dertien procent terug tot 102 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!