Merken moet je kunnen ruiken, zien, horen, voelen en proeven

De meest succesvolle merken ter wereld integreren alle zintuigen in hun merkbeleving. Dit blijkt uit een onderzoek van Millward Brown naar de invloed van zintuigen op branding. De Deense merkenexpert Martin Lindstrom heeft de uitkomsten van het onderzoek beschreven in het boek `Brand Sense`. Volgens Lindstrom is het nog slechts een kwestie van tijd voordat alle merken gebruikmaken van alle zintuigen. Dat is de enige manier voor marketeers om nog de aandacht van de consument vast te houden met de sterke fragmentatie van de media en alle advertentieclutter.Zintuigen zijn bepalend voor het toegang krijgen tot menselijke emoties. Van al onze emoties wordt 75% door geur veroorzaakt, aldus Lindstrom. Voor het opbouwen van een band met de consument moeten merken dus zorgen voor zintuiglijke ervaringen. Sommige merken zitten al op de goede weg. Singapore, Apple en Disney zijn volgens Lindstrom merken die al in ruime mate gebruikmaken van zintuigen voor het opwekken van merkbeleving. Sommige merken hebben deze potentie eveneens, maar maken er nog onvoldoende gebruik van. Voorbeelden hiervan zijn Ikea, Motorola en Virgin.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!