Visuele impact van merken speelt grote rol in hedendaagse lifestyle

Consumenten willen met merken een emotionele band voelen en het product als een ervaring ondergaan. Hierdoor speelt de visuele impact van een merk in verpakkingen, reclame, websites en promotions een steeds grotere rol. 80% van onze ervaringen vindt plaats via de ogen en 70% van alle receptoren van de zintuigen bevindt zich in de ogen. Visuele communicatie heeft hierdoor de capaciteit sensaties op het gebied van reuk, tast, smaak en geluid te bundelen tot 1 ervaring. Het visueel dominante beeld in de samenleving is veranderd van manlijk, rationeel, geometrisch en machinaal in organisch, licht, kleurrijk en transparant. Voor merken zijn vier elementen hierbij van belang. Empathie gaat om de noodzaak tot ontspanning en verwennerij als tegenhanger van stress. Met het concept eenvoud wordt teruggrepen naar wat ons nu simpelere tijden lijken, zoals de jaren vijftig. Het bevredigen van al onze zintuigen is het derde element: materialen en stoffen moeten zacht zijn, lekker ruiken en er prettig uitzien. Het vierde element is optimisme. Dit uit zich in belangstelling voor de menselijke maat, de menselijke vormen, luxe en positief denken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!