Toeristen steeds belangrijker voor retail

Bijna één op de vijf euro’s die gespendeerd wordt in Nederlandse winkels, komt uit de portemonnee van buitenlandse toeristen. Dit blijkt uit cijfers van American Express Business Insights.

Het belang van de toeristenbestedingen voor de gezondheid van de Nederlandse retailsector is de afgelopen twaalf maanden met vier procent toegenomen. Buitenlandse tooeristen zijn nu verantwoordelijk voor achttien procent van alle bestedingen, aldus American Express Business Insights. Reden voor deze stijging is de toename van het aantal transacties per saldo. Het bedrag per transactie is echter gedaald.

Vooral Britten en bezoekers uit de Verenigde Staten zorgen voor de stijgende lijn van toeristenbestedingen. Toch is hun aandeel in de bestedingen gedaald ten opzichte van landen dichterbij de Nederlandse grens. Duitsland, Frankrijk en onze zuiderburen completeren de top vijf van buitenlandse bestedingen in de detailhandel. Frankrijk is de sterkste stijger met 2,7 procent, gevolgd door Duitsland met 0,8 procent. België daalt met 2,3 procent. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!