Moberg over de gezondheid van de consument

Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering sprak Ahold topman Moberg over de gezondheid van de consument: “Onze supermarkten leggen zich toe op het bevredigen van de behoeften van onze klanten met betrekking tot voeding. Klanten kopen bij ons een zekere veiligheid, kwaliteit, gemak, probleemloos winkelen, een ruime keuze en duurzaamheid. De nieuwe uitdaging is 'de gezondheid van de consument'. In al onze markten is sprake van een toenemende spanning tussen de overweldigende hoeveelheid voedsel die verkrijgbaar is tegen lage prijzen en de behoefte aan een uitgebalanceerd eetpatroon en een actieve levensstijl. De bouwstenen van onze 'gezond-leven' strategie zijn bijvoorbeeld: consumenteninformatie en educatieve activiteiten, schoolprogramma's, duidelijkere etikettering, de promotie van de 'vijf-keer-per-dag' richtlijnen voor de consumptie van fruit en groente, minder vet, minder suiker, minder zout en minder koolhydraten, meer vezelrijke voeding, meer vis en veel meer functionele, organische en natuurlijke voeding. Mensen willen genieten van een gezond leven. Maar het veranderen van levensstijlen vraagt om het veranderen van eetgewoontes. Er is geen simpele oplossing die voor iedereen van toepassing is, dus een benadering die zich richt op alle soorten consumenten is belangrijk. Met onze focus op versproducten, beperkt houdbare producten en het huismerk, zijn onze bedrijven zeer goed gepositioneerd en gemotiveerd om van gezond leven een makkelijke keuze te maken”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!