Bij aankoop van nieuwe auto spelen drie thema`s een rol

Consumenten orienteren zich via diverse media alvorens tot de aanschaf van een auto over te gaan. Uit onderzoek van News International onder Britse consumenten blijkt dat drie thema`s van belang zijn bij het orientatieproces: ervaring, geslacht en de economie. Onder ervaring vallen elementen als `het is acceptabel veel over auto`s te weten, als iemand ook een breder interessegebied heeft`, het kopen van een auto als sociaal gebeuren en het zelf niet hoeven onderhouden van de auto. Bij het thema `geslacht` gaat het om de groeiende rol van vrouwen bij de aankoopbeslissing, de autowereld die minder als exclusief domein van de man wordt gezien, hoe vrouwen behandeld worden bij de aankoop van een auto, tv-programma`s die zich nog bijna uitsluitend op mannen richten en printed media die dat in mindere mate doen. Het thema economie omvat zaken als de voordelen van leasen boven kopen, prijsverschillen tussen dealers en diverse soorten verzekeringen. Al deze thema`s spelen een rol in het beslissingsproces, bij het inspiratie opdoen, informatie vergaren, een testrit maken, de beste deal zoeken en tot aankoop overgaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!