Husqvarna richt zich op de veeleisende consument

Electrolux-dochter Husqvarna wil meer consumenten als klant. Daartoe is een groots opgezette reclamecampagne ingezet in bladen als Residance, Elsevier, Tuinieren, Leven in Frankrijk, Landeigenaar, Volkskrantmagazine, M Magazine, Golfjaarnaal, Landleven en Home & Garden. De leverancier van gereedschappen is al actief op de professionele markt en richt zich nu op de prosumer, de veeleisende consument die waarde hecht aan professionele gereedschappen en machines. Dit zijn meer de mensen met voldoende tuinoppervlak, een tweede huis in Europa, een landgoed en mensen die er geld voor over hebben om bijvoorbeeld een rider aan te schaffen.Dealers kunnen een technische training volgen, gericht op het verbeteren van hun after-sales. De Husqvarna gereedschappen en machines vormen een belangrijke toegevoegde waarde in de relatie tussen dealer en klant. Het is nog niet duidelijk of op termijn iets met de outdoor-tak van Electrolux gaat gebeuren. De Zweden hebben al laten weten dat een verzelfstandiging eraan komt. De tuinmachine-branche is in tien jaar tijd in met dubbele cijfers gegroeid en kan best op eigen benen staan, aldus Husqvarna-woordvoerder Kees van Opdorp.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!