Branche wil jeugd aan biologisch vlees

Jongeren hebben een negatief beeld bij biologisch vlees. Ze denken vaak dat het vlees smaakloos of vegetarisch is. Dat blijkt uit recent onderzoek van de Wetenschapswinkel van de Wageningen Universiteit en uit de studie `Vlees Imago 2005` van het Voorlichtingsbureau Vlees. Jongeren bepalen vaak wat er in Nederlandse gezinnen geserveerd wordt. Oppassen is dus geboden. De Wageningse onderzoekers adviseren de bekende drie G`s (gemak, genot en gewin) ook aan biologische voedsel te verbinden. `Als de jonge consument het kopen van biologisch voedsel met deze termen verbindt, dan ligt er een boeiende toekomst voor deze tak in het verschiet.` Kortom: Weg met het geitenwollensokkenimago. Brancheorganisatie Biologica zegt wel jongeren voor te lichten wat betreft biologisch vlees, maar mikt daarbij vooral op de basisschooljeugd. `Wij willen biologisch voedsel aantrekkelijk maken en beginnen daarmee het liefst bij jonge kinderen. Zij moeten vervolgens hun ouders opvoeden en overtuigen van biologisch vlees.` De omzet van biologisch vlees groeide ondanks de matige bekendheid bij jongeren met 12,7% tot 55,9 miljoen euro in 2004. De totale omzet van vlees bleef in dat jaar gelijk op ongeveer 2,4 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!