Boon Sliedrecht breidt formule MCD Derde Generatie uit

Boon Sliedrecht wil de formule MCD Derde Generatie uitbreiden en verder verdiepen. Inmiddels zijn vijf van de vijfentwintig winkels helemaal verbouwd tot deze formule, terwijl de andere vestigingen een aantal cosmetische veranderingen hebben ondergaan. MCD heeft zich voorheen vooral willen onderscheiden door het voeren van een scherp prijsbeleid, nu tracht de formule zich echter ook meer positioneren op het gebied van service. Dat komt onder meer tot uiting door de plaatsing van blauwe informatiezuilen op de winkelvloer met telefoons waarmee de klant direct de plaatselijke bedrijfsleider kan bellen. Daarnaast worden de diverse versafdelingen uitgebreid, dat geldt onder meer voor brood, banket, vlees en vis.Qua prijsstelling wil MCD altijd onder Albert Heijn blijven, op ongeveer hetzelfde niveau als C1000 en PLUS. Volgens commercieel directeur Klaas Boon gaat het goed met de MCD-formule. De index van de MCD Derde Generatie was vorig jaar 109,9, terwijl de index van de `oude` MCD`s niet uitkwam boven de 97,3. De gemiddelde MCD heeft een omzet van tussen de 125.000 en 150.000 euro per week, met uitschieters tot boven de 200.000 euro per week.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!