Bacardi blijft zichzelf vernieuwen in premiumsegment
Gepubliceerd op 20 mei 2005 om 00:00
Bacardi is al vele jaren marktleider in het premixen-segment. Het merk probeert deze positie te consolideren door in een hoog tempo vernieuwende concepten te lanceren. Zo werden in 2004 twee nieuwe introducties gedaan, de Jack Daniel`s Tennessee Gold en de Eristoff Still. In 2005 komt Bacardi met een vernieuwde schapvisie en introduceert het Bacardi Bright. Dat is een mix van Bacardi Rum met natuurlijke vruchtenextracten en koolzuurhoudend water. De nieuwe drank is verkrijgbaar in drie smaken: Mandarin-Orange, Green Apple en Raspberry.Volgens Cora Kleinhout, trade marketing manager bij Bacardi Nederland, is het in de markt van premixen van het grootste belang dat de (jonge, naar hypes zoekende) doelgroep voortdurend wordt verrast met nieuwe producten. Bacardi besteedt daarom ook veel aandacht aan het meten van de effectiviteit van nieuwe promoties. De voornaamste conclusie is dat een goede en duidelijke presentatie op de winkelvloer essentieel is. Premixen worden namelijk meestal aangeschaft als impulsaankoop. Bovendien zijn mannen een belangrijke doelgroep, zeker omdat deze sneller uit impuls kopen en bovendien vaak de inkopen doen voor speciale gelegenheden en feestjes.
Reacties 0