Bacardi blijft zichzelf vernieuwen in premiumsegment

Bacardi is al vele jaren marktleider in het premixen-segment. Het merk probeert deze positie te consolideren door in een hoog tempo vernieuwende concepten te lanceren. Zo werden in 2004 twee nieuwe introducties gedaan, de Jack Daniel`s Tennessee Gold en de Eristoff Still. In 2005 komt Bacardi met een vernieuwde schapvisie en introduceert het Bacardi Bright. Dat is een mix van Bacardi Rum met natuurlijke vruchtenextracten en koolzuurhoudend water. De nieuwe drank is verkrijgbaar in drie smaken: Mandarin-Orange, Green Apple en Raspberry.Volgens Cora Kleinhout, trade marketing manager bij Bacardi Nederland, is het in de markt van premixen van het grootste belang dat de (jonge, naar hypes zoekende) doelgroep voortdurend wordt verrast met nieuwe producten. Bacardi besteedt daarom ook veel aandacht aan het meten van de effectiviteit van nieuwe promoties. De voornaamste conclusie is dat een goede en duidelijke presentatie op de winkelvloer essentieel is. Premixen worden namelijk meestal aangeschaft als impulsaankoop. Bovendien zijn mannen een belangrijke doelgroep, zeker omdat deze sneller uit impuls kopen en bovendien vaak de inkopen doen voor speciale gelegenheden en feestjes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!