PPR focust op Puma

Sportmerk Puma wordt het centrale merk van een nieuwe Sport & Lifestyle divisie binnen het luxegoederenconcern PPR.

Het van oorsprong Duitse merk wordt omgevormd tot een Europees concern met SE (Societas Europaea), in plaats van AG achter de naam. Ceo Jochen Zeitz wordt voorzitter van Puma en directeur van de nieuwe Sport & Lifestyle divisie.

Het luxeconcern zet de Sport & Lifestyle divisie niet alleen voor Puma op. Het bedrijf wil meer sportmerken binnenhalen en zo een tweede bedrijfspijler creëren naast de luxedivisie van het bedrijf. Merken als Fnac, Redcats en Conforama worden van de hand gedaan en de opbrengsten gebruikt voor nieuwe acquisities.

“Wij gaan ons nu verdiepen in mogelijke acquisities binnen de sport en lifestyle sector. Puma zal binnen onze toekomstige portfolio centraal blijven staan”, zegt François-Henri Pinault, voorzitter en ceo van PPR.

Volgende week zal PPR de resultaten voor het derde kwartaal tegelijk met een strategisch vijfjarenplan voor Puma presenteren. Een van de doelen is de omzet te laten stijgen naar ongeveer vier miljard euro in 2015, tegenover 2,46 miljard vorig jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!