Corio neemt belang in Rotterdamse markthal

Corio heeft alle retail- en horecaruimte gekocht van de markthal in aanbouw in het centrum van Rotterdam. De grootste verhuurder van winkelruimte sloot hiertoe vrijdag een overeenkomst met projectontwikkelaar Provast. Met de deal is 42 miljoen euro gemoeid.

Het vastgoedbedrijf is met de overeenkomst onder meer eigenaar van de overdekte marktvloer in de 117 meter lange hal, die plaats moet gaan bieden aan zo’n honderd kramen. Naar Zuid-Europees voorbeelden moeten daar vrijwel uitsluitend versproducten verkocht gaan worden. Voorts heeft Corio de rechten verworven van vijftien winkeleenheden en acht horecabedrijven in het complex.

De overname maakt een einde aan de onzekerheid over het slagen van het bouwproject. Daarover ontstonden twijfels toen één van de beoogde partners van Provast, beleggingsfonds Vesteda, zich vorig jaar terugtrok. Vesteda geloofde niet langer in een rendabele exploitatie en beëindigde eenzijdig de overeenkomst over de verhuur van 102 woningen.

De markthal moet vanaf 2014 zes dagen in de week geopend zijn. Op maandagen is de hal gesloten.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!