Albert Heijn gaat zich richten op een gezond gewicht voor jongeren. De supermarktketen doet dit samen met Unilever, FrieslandCampina, cateraar Albron en zorgverzekeraar Zilveren Kruis. Dat meldt het Financieele Dagblad.
De bedrijven sluiten aan bij het samenwerkingsverband JOGG (jongeren op gezond gewicht), dat tot doel heeft in vijf jaar tijd jongeren in 75 gemeenten meer te laten bewegen en gezonder te laten eten. De bedrijven steken de komende twee jaar ieder honderdduizend euro in projecten die het overgewicht onder jongeren moeten tegengaan.
De voedingsbedrijven stappen in het initiatief omdat ze willen laten zien dat ze gezond eten ook achter de schermen belangrijk vinden. “Het gaat erom dat jongeren worden verleid gezonde keuzes te maken", zegt ambassadeur Paul Rosenmöller van JOGG in het Financieele Dagblad. "De bedrijven geven hun kennis, hun netwerk en hun communicatiekracht." Door mee te doen verplichten bedrijven zich volgens Rosenmöller bij productvernieuwing te letten op gezondheid.
Albert Heijn gaat overgewicht tegen
Gepubliceerd op 3 november 2010 om 00:00
Reacties 0