Vakantieveilingen.nl kijkt over de grens

Emesa wil ook in het buitenland vakanties online gaan veilen. Het bedrijf achter de website Vakantieveilingen.nl mikt daarbij op Duitsland en Groot-Brittannië. Dat meldt Nu.nl.

Dit jaar geven naar verwachting twee miljoen Nederlanders veertig miljoen euro uit aan arrangementen en toegangskaartjes via de website. In Duitsland en Groot-Brittannië zijn zulke resultaten volgens het bedrijf ook haalbaar. ''In beide landen is het internetgebruik ongeveer net zo groot als in Nederland en is het bestedingspatroon op het gebied van uitjes ook vergelijkbaar", aldus directeur Marc Muller. "Wij zijn hierover met partijen in gesprek."

Via Vakantieveilingen.nl kunnen aanbieders van reizen, arrangementen en toegangskaartjes hun (rest-)producten veilen. De klant die voor een vastgestelde tijd het hoogste bod plaatst, mag het product voor die prijs hebben. Door de vraag en aanbod goed op elkaar af te stemmen probeert Emesa voor zowel de aanbieder als consument tot een goede deal te komen.

Als Emesa uitbreidt naar het buitenland, zal dat met behulp van partners zijn, aldus Muller. ''We hebben de afgelopen jaren besteed aan het opbouwen van ons netwerk van aanbieders. We zoeken een partner die dat netwerk in het buitenland al heeft.'' Het bedrijf werd eerder dit jaar door adviesbureau Deloitte uitgeroepen tot een van de snelst groeiende Nederlandse technologiebedrijven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!