Fastfoodbranche wil jongeren werven met campagne
Gepubliceerd op 24 mei 2005 om 00:00
Een grootscheepse campagne moet jongeren enthousiasmeren voor de fastfoodbranche. In de promotiecampagne van Taskforce Jeugdwerkloosheid, het Projectbureau Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (PBB) en KHN wordt benadrukt dat het goed mogelijk is om carriere te maken in de fastfoodbranche. Daarnaast proberen de drie instellingen ook fastfoodbedrijven en hun medewerkers in te lichten over de bestaande opleidingsmogelijkheden. De initiatiefnemers denken dat het mes aan twee kanten snijdt. Er is namelijk onder de fastfoodondernemers en onder het personeel meer vraag naar deskundigheid en professionaliteit. Een recent gestarte fastfoodopleiding van het PBB moet in deze behoefte voorzien. Op de webpagina www.fastfoodopleidingen.nl is naast informatie over de opleiding een uitgebreide vacaturebank beschikbaar. Inmiddels staan er zestig vacatures vermeld, maar projectleider van het PBB Frans van Rooij verwacht dat dit aantal nog flink zal toenemen in de nabije toekomst. Bedrijven in de fastfoodsector hebben tot nu toe positief gereageerd op de promotiecampagne.
Reacties 0